Credit Marketing

De huidige credit management markt vraagt om een geïntegreerde benadering van leads, prospects, klanten en debiteuren. De tijd dat Sales & Marketing én Credit Management niet vanuit één centraal klantbeeld werken is voorbij. Deze 360° benadering is de kern van credit marketing. In deze 360° benadering staat data centraal. 

Wat is Credit Marketing

Credit Marketing is een samenvoeging van Credit Management en Marketing en heeft als doel om marketingtechnieken in te zetten binnen het Credit Management en het gezamenlijk gebruik van  relevante data door Credit Management en Sales & Marketing. Credit marketing draait om de vraag hoe haal ik als bedrijf maximaal voordeel uit mijn eigen en externe data. Hoe verlaag ik met het gebruik van data mijn risico’s en verhoog ik mijn rendement. Credit Marketing draait om klantdata, klantwaarde, rendabele klanten, betalingsgedrag, klantsegmentatie en klantbenadering en dat in alle fases van het credit marketing proces.

Optimale procesinrichting met Credit Navigator 360

Credit Marketing staat voor een optimaal proces dat is afgestemd op een centraal klantbeeld of klantgroep (segment). Naarmate het volume en de complexiteit van uw klantenbestand toeneemt wordt de rol van automatisering steeds belangrijker. Binnen Credit Navigator zijn alle workflows flexibel configureerbaar. Credit Navigator is vervolgens zelf in staat is om op basis van de aanwezige data de juiste workflow en communicatiekanalen te kiezen. 

De kracht van Credit Navigator 360

De kracht van Credit Navigator is gebaseerd op de volgende pijlers: 

  1. Credit View voor een volledig klantbeeld
  2. Credit Flow voor optimale processen
  3. Credit Channel voor flexibele communicatie 
  4. Credit Connect voor efficiënt samenwerken  
  5. Credit Integration voor een totaaloplossing 
  6. Credit Reporting voor een duidelijk overzicht 
  7. Credit Analytics voor de juiste keuzes

 

Credit Marketing Conference 2015

Bekijk het programma en meld u vandaag nog aan!

Aanmelden
.